Persoonlijke Ontwikkeling en Omzetverbetering voor zzpers

Debatteren en argumenteren

Doelstelling
Je voorstel verkoopkrachtig kunnen onderbouwen en presenteren.

Inleiding
“Verkopers moeten weer leren om te overtuigen en te debatteren!”. Aldus Hans Toes van TO&S Consultancy. Veel verkopers hebben geleerd dat ze vooral naar hun klanten moeten luisteren. Dat ze zich in moeten leven en mee moeten bewegen. Het nadelige effect van deze aanpak is echter, dat nog maar weinig verkopers echt durven te gaan staan voor hun organisatie, product, dienst of voor zichzelf.
Op een gezonde manier het debat aangaan, de klant durven te overtuigen, stelling nemen en beargumenteren waarom jij de beste optie bent, zijn vaardigheden die te veel op de achtergrond zijn geraakt.
Goed debatteren en argumenteren kun je voorbereiden. Door van te voren goed na te denken wat jij hebt te verdedigen en waar jij voor staat. Vervolgens kun je daar inhoudelijke argumenten bij zoeken. Door je voorbereiding zul je je tijdens de fase in het gesprek waarin het neerkomt op goed onderbouwen, meer zelfvertrouwen laten zien.

BijlageGrootte
0904 Debatteren en argumenten.pdf45.54 KB


Zelf opdrachten doen?

Wil je je inschrijven?

Of bel naar 023 - 547 1995

Wie begeleidt mij?





©2013 Forces To Explore. Alle rechten voorbehouden - Algemene voorwaarden