Persoonlijke Ontwikkeling en Omzetverbetering voor zzpers

Acquisitie

Doelstelling
Op een effectieve en efficiënte manier je acquisitie inrichten.

Inleiding
Voor veel mensen roept het woord ‘Acquisitie’ beelden op van het pakken van de Gouden Gids en dan bij de A beginnen met bellen in de hoop dat je ergens wat vangt. Gelukkig kan het een stuk slimmer. Daartoe is het belangrijk een aantal wetmatigheden te onderkennen:
- Klanten kopen dezelfde producten vaak om verschillende redenen.
- Het ene verkoopkanaal levert meer rendement op dan de ander.
- Een goed klantcontact levert meer op dan een slecht contact.
- De ene klant is meer waard en kansrijker dan de ander.
- Meer klantcontact levert meer resultaten.
RedFoxBlue heeft op basis van deze wetmatigheden het Sales Acceleratie Management programma ontworpen. De basis daarvan vind je in het onderstaande model. Deze aanpak is de basis voor succesvolle acquisitie.

Het model beschrijft het hoe je je omzet (€’s) kunt vergroten in de klantenpiramide. In eerste instantie gaat het erom om het ‘vliegwiel’ op gang te brengen. Dat zijn de rode bollen met daarin de vijf zaken die cruciaal zijn binnen acquisitie. Het gaat erom bij de juiste mensen (=doelgroepen), via de juiste manier (=verkoopkanalen) , met het juiste verhaal (=propositie), zo vaak (=marktdruk) en zo goed mogelijk (hitrates) in contact te komen. Dat moet je echter niet eenmalig doen. De kunst is om in een lerend proces dit vliegwiel op gang te brengen, waarbij je elke keer dat je de cyclus doorloopt leert over wat er goed gaat en wat er beter kan. De ‘s-en van McKinsey’ (Strategy, Structure, Systems, Style, Staff, Skills) helpen je om dat proces te borgen.

BijlageGrootte
0809 Acquisitie.pdf77.11 KB


Zelf opdrachten doen?

Wil je je inschrijven?

Of bel naar 023 - 547 1995

Wie begeleidt mij?





©2013 Forces To Explore. Alle rechten voorbehouden - Algemene voorwaarden